söndag 21 december 2008

Juletid

OJ! Jag har inte bloggat sedan Aug.. Jisses, det blir ju bara värre och värre.. Det blir mer löften om bloggning men mindre.. Haha! =)

Sitter iaf hemma i kära Lule, äter nybakta Lussebullar, sitter framför datorn i soffan med Tvn på i bakgrunden och snön faller tungt utanför. Låter det härligt? Bra, för det ÄR härligt! =) Julen och vintern är ju så jäkla grejt.. Känns som att man riktigt tar tid för vila, mys och familj. Iaf vi själar som inte hetsshoppar alla julgrejer i sista minuten och som står och lagar all mat ensam =) Hehehehe!!

Julen firas här hemma, närmaste släkten kommer, alltså mina föräldrars syskon och deras barn och de mor och farföräldrar som är kvar i livet.. Så vi blir en skara iaf men det är så det ska va på Jul! =) Imorn ska jag och farsgubben ut och hitta en gran på baksidan.. Får se om vi hittar ngn som blir godkänd.. Sen ska man väl klä skiten också fast det brukar Syrran inte tacka nej till så då blir det väl till att slava i köket med Morsan ist.. Ja... Lugnet och mysandet jag pratade om tidigare känns som bortblåst ;) Nejdå, skämtar bara! Det blir ju kvalitetstid när man bakar och kockar ihop =) Inbillar jag mig iaf...

Nä, nu tror jag att jag ska ta mig en till lussebulle.. Kanske julmust till? =) Och hitta nån bra film att slå på och slöttitta på när jag slösurfar medans.. livet är gott=)

Inga kommentarer: